PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PRODUK KECANTIKAN (STUDI KASUS PADA ROYAL JAVANA SPA LAHAT)

  • Darwin Kesuma, Heri Fitriadi, Intan Purnamasari

Abstract

Testing the effect of Product Quality (X1) on Customer Satisfaction (Y) with partial testing obtained t_count value for Product Quality variable (X1) obtained Sig value of 0,000 which means Sig 0,000 <0,05 which means the Product Quality variable (X1) has a significant effect on Customer Satisfaction (Y), then Ho is rejected and Ha is accepted, so the hypothesis in this study is shown to show a significant influence on Product Quality (X1) variable on Customer Satisfaction (Y). Testing the effect of Service Quality variable (X2) on Customer Satisfaction (Y) with partial testing obtained t_count value for Service Quality variable (X2) obtained Sig value of 0.339 which means Sig 0.339> 0.05, which means Service Quality variable (X2) is not significant effect on Customer Satisfaction (Y), then Ho is accepted and Ha is rejected, so the hypothesis in this study is not proven to show a significant influence on Service Quality (X2) variable on Customer Satisfaction (Y). The calculated F value is 39,367, with a significant level of 0.05, the Sig value is 0,000, which means Sig 0,000 <0,05, Ho is rejected and Ha is accepted. This means that the Product Quality variable (X1), and Service Quality (X2), influence together - the variable Customer Satisfaction (Y), so the hypothesis in this study proved to have a significant effect

References

Arikunto, (2016), Metodologi Penelitian, Balai Pustaka

Garvin dan A. Dale Timpe (2015) kualitas adalah keunggulan yang dimiliki oleh produk tersebut. Kualitas dalam pandangan konsumen adalah hal yang mempunyai ruang lingkup tersendiri yang berbeda dengan kualitas dalam pandangan produsen saat mengeluarkan suatu produk yang biasa dikenal kualitas sebenarnya.

Husein (2015), Faktor – Faktor Yang Mempengaruhi Kualitas Produk, Rineka Cipta Jakarta

Kotler, Philip, (2016), Manajemen Pemasaran, Analisis Perencanaan, dan Pengawasan. Erlangga.

Kuncoro (2014), Metodologi Penelitian, Rajawali Pers, Jakarta

Komaruddin. (2015). Manajemen Pemasaran Jilid I (edisi Bahasa Indonesia), Jakarta: PT Prenhalindo Indonesia

Lupiyoadi, Rambat dan Hamdani (2015), Manajemen Pemasaran Jasa, Salemba Empat, Jakarta

Margono, (2016). Metodologi Penelitian Pendidikan, Rineka Cipta. Jakarta

M. Iqbal Hasan,(2014), Pokok – Pokok Materi Statistik 1 Edisi Kedua, PT Bumi Aksara

Parasuraman, (2015), Evaluasi Kualitas Pelayanan Jasa, Jakarta

Sugiyono (2016). Metode Penelitian Kuantitaitf Kualitatif dan R&H. Alfabeta Bandung.

Sugiyono (2015). Metode Penelitian Kuantitaitf Kualitatif dan R&H. Alfabeta Bandung.

Suryabrata, (2016). Metodologi Penelitian, PT. Raja Grafindo Persada Jakarta.

Sudjana (2015) Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif Dan R&H, Alfabeta Bandung
Tjiptono (2016), Manajemen Pemasaran Jilid I (edisi Bahasa Indonesia), Jakarta: PT. Prenhalindo Indonesia

Tjiptono (2015), Manajemen Pemasaran Jilid I (edisi Bahasa Indonesia), Jakarta: PT Prenhalindo Indonesia

Uma Sekaran (2016), Metodologi Penelitian, PT. Raja Grafindo Persada Jakarta
Published
2022-05-11
How to Cite
Darwin Kesuma, Heri Fitriadi, Intan Purnamasari. (2022). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN PRODUK KECANTIKAN (STUDI KASUS PADA ROYAL JAVANA SPA LAHAT). Jurnal Manajemen Dan Bisnis, 11(1), 26-32. Retrieved from http://ejournal.stieserelo.ac.id/index.php/JMB/article/view/69